Wednesday, August 28, 2013

Emergency Case

Assalamualaikum,

Selamat pagi semua,sihat semua? Dengan penuh harapan, aku harap korang semua sihat alhamdulillah. Aku, alhamdulillah sihat.Semalam aku EMERGENCY LEAVE dengan erti kata lain, cuti mengejut.Aku bawa mak mentua aku ke HOSPITAL,sakit pinggang yang teramat sangat, aku suspect batu karang je, sebab sebelum ne pun husband aku penah kena. Dalam pukul 9.30 malam husband aku dapat panggilan dari mak, minta bawa ke hospital sebab dah tak tahan sakit sangat katanya. So, aku dengan husband pun meluru la terus ke rumah mak. Lagipun rumah mak mentua aku dengan rumah aku hanya berselang berapa pintu aje, satu blok. Bila sampai aje, mak dah terjengul depan pintu sambil pegang pinggang.Perbualan kami didepan pintu:

Aku : kenapa mak tak bagitahu sakit petang tadi lagi?
Husband : dah tahu sakit, bagitahu. tak payah pegi klinik, terus je pegi hospital
mak: ingatkan tak sakit sangat,ne dah tak tahan.ikut ko lah nak bawa mana.


Aku dan husband balik kerumah tukar baju,seperti biasa barang-barang anak dara aku diutamakan dulu. Beg sandang dah penuh baju,pampers,wet tissue,lampin dan satu bag pulak untuk susu dia.
Terus aku gerak ke hospital. Sampai hospital dalam pukul 9.50 macam tuh la, register dulu dan bermula lah episod tunggu yang mengambil masa lebih kurang 3jam. Tengah menunggu, tetiba aku terpandang ada satu memo menyatakan begini " Waktu menunggu bagi zon bukan kritikal adalah selama 3-5jam". Aku cakap dengan mak mentua aku, biar betul. Aku cuba berfikiran positif, walau dalam hati memberontak membebel logik atau tidak menunggu selama itu.Tiba giliran mak mentua aku dalam pukul 11.00 malam, terus masuk dan jumpa doktor. Jadi, doktor pun cakap macam ne:

Doktor: Makcik, kita kena test air kencing dulu, tetapi proses nak tahu ambil masa dalam lingkungan 3 jam
Aku: Mesti 3 jam ke?
Doktor: Yes, you've to wait.

Mak mentua aku dah pandang aku,dan aku pun setuju la sebab nak tahu apa puncanya. Tunggu punya tunggu dekat pukul 3.30 pagi baru dapat keputusan. Bayangkan berapa jam aku tunggu, husband aku menguruskan anak dalam kereta. Daripada orang ramai dekat jabatan kecemasan dan trauma, sampaikan orang dah surut. Ada yang sampai tertidur menunggu giliran.Lepas dapat keputusan, kami terus balik dan sampai dekat rumah dalam pukul 4.30 pagi dan keesokannya kena pergi balik hospital untuk dapatkan temujanji. Itulah kisahnya, yang penting mak mentua aku sihat hendaknya.

Okay, aku stop dulu ye. Tata :D

Love,

Azila Azlen

No comments:

Post a Comment