Thursday, September 12, 2013

Kepentingan Insurans Masa Kini

Assalamualaikum,

Rasa aku since masuk bulan September baru hari ne kot aku memblog..tengok ayat aku..hancusss :D Tengok pada entry aku bertajuk punya panjang..alahai. Okay, aku nak share sikit la kepentingan insurans masa kini. Kalau dulu masa bujang, bagi aku insurans hanyalah membuang duit, dahla mahal pulakkan,nak pulak gaji masa dulu manalah mampu nak membayarnye. Time dulu kesedarana tentang insurans memang "ZERO". Even masa aku bekerja dengan ex-bos aku yang buat insurans ne pun aku tak masuk pun. Sebabnye takde kesedaran lagi. But kaum cina majoriti memang ambil insurans. Even dorang kaya raya, dorang still amek insurans.Bila dah kawen dan ada anak, kesedaran makin membuak-buak kerana anak aku zahra kena tahan ward masa umur 10bulan disebabkan cery-berry. Cukuplah pengalaman aku masa tuh. Kecian anak aku masa tuh, sangat tidak selesa. Aku?? lagilah..dan alhamdulillah kini anak aku dah ada insurans. Jadinye, sekarang ne aku dah tapayah nak fikir apa. Monthly just deduct akaun aku je. Bagi aku la, dengan keadaan masa kini, insurans sangat penting sebabnye tak semua orang dilahirkan kaya raya. At least dengan insurans ne, kita boleh lah duduk dekat hospital yang selesa dan service yang baik. In sha allah, kalau aku ada anak lagi, tetap aku akan insurans untuk dia..tengok angan-angan dah datang kata ko :D..

Love,

Azila Azlen

No comments:

Post a Comment